• Pon - Pt 8:00 - 16:00

Zasady Oznaczania przeszkód lotniczych według ICAO

ZALECENIA DOTYCZĄCE OSTRZEGANIA O PRZESZKODACH LOTNICZYCH

Wszystkie przeszkody zgodnie z definicją ICAO powinny być oznaczone i / lub oświetlone.

  • W ciągu dnia światło ostrzegawcze przez oświetlenie może zastąpić światło ostrzegawcze przez znakowanie.
  • W nocy wszystkie przeszkody muszą być oświetlone światłami ostrzegawczymi
  • Rodzaj światła ostrzegawczego zależy od wielkości (wysokość, szerokość i długość) oraz od kształtu obiektu:
    • Oświetlenie przeszkodowe o niskiej intensywności dla przeszkód poniżej 45 metrów
    • Oświetlenie przeszkodowe średniej intensywności do przeszkód od 45 do 150 metrów
    • Oświetlenie przeszkodowe wysokiej intensywności do przeszkód powyżej 150 metrów

 

  • Liczba i rozmieszczenie świateł o niskiej, średniej lub wysokiej intensywności na każdym poziomie, który ma być oznakowany, powinny być takie, aby obiekt był wskazany pod każdym kątem w azymucie.
  • Jeżeli światło jest osłonięte w jakimkolwiek kierunku przez inną część obiektu, która ma wpływ na definicję przeszkody, dodatkowe światła muszą być pod warunkiem, w taki sposób, aby zachować ogólną definicję przedmiotu, który ma być oświetlony.

 

tabela

Przeszkoda do 45 m

oswietlenie przeszkodowe do 45m 2

Tylko w nocy (z czerwono-białym oznaczeniem) - światła o niskiej intensywności typu A lub B.

Światło w dzień i w nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) - Światła o średniej intensywności typu A + o niskiej intensywności typu A lub B

Przeszkoda pomiędzy 45 m do 150 m

oswietlenie przeszkodowe od 45m do 150

Światło ostrzegawcze tylko nocą (z czerwono-białym oznaczeniem) - średnia intensywność typu B lub C u góry i pośrednie poziomy (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)

+

światła o niskiej intensywności typu B na poziomach pośrednich

Światło ostrzegawcze w dzień iw nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) - Światła o średniej intensywności typu A, A i B lub A&C u góry i poziomy pośrednie (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)

+

Niska intensywność typu B (z wyjątkiem świateł o średniej intensywnoścityp A) na poziomach pośrednich (jeśli przeszkoda jest powyżej 105 m)

Przeszkoda powyżej 150 m.

oswietlenie przeszkodowe powyzej 150m

Światło w dzień i w nocy
Światła o dużej intensywności typu B do wież transmisyjnych
Światła o wysokiej intensywności typu A na wszelkie inne przeszkody

Maksymalna odległość między każdym poziomem wysokiego natężenie światła nie może przekraczać 105 metrów. Powyżej, wymagane są dodatkowe poziomy świateł.

Legenda:

oswietlenie przeszkodowe icao

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym wież telekomunikacyjnych i masztów

wieza maszt oswietlenie przeszkodowe 1

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym turbin wiatrowych

oswietlenie przeszkodowe turbin

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym dzwigów

oswietlenie przeszkodowe dzwigow zurawi 1

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym budynków

oswietlenie przeszkodowe budynku

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym komina

oswietlenie przeszkodowe komina

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym linii wysokiego napięcia

oswietlenie przeszkodowe linii wysokiego napiecia 2

 

APS AVIATION Sp. z o.o

ul. Grunwaldzka 231

85-431 Bydgoszcz, POLAND

NIP: 9671428132 REGON: 38366033700000 KRS: 0000790988

Mobile: +48 889 903 515 , +48 600 404 059

office@aps-avi.com.pl

 

 

KONTAKT

©2020 APS AVIATION Wszystkie prawa zastrzeżone

Search